Aanpak
We starten met een intakegesprek. Doel van dit gesprek is om wederzijds kennis te maken en de doelen van en motivatie voor de coaching vast te stellen. Als alles mag en alles kan, aan welk verlangen werken we dan? Samen stellen we vast wat een goede werkwijze voor jou is en welke frequentie van ontmoetingen bij jouw situatie past. En natuurlijk weten we na het gesprek wanneer jouw coaching geslaagd is.
Voor een succesvol coachingstraject is een klik tussen jou en mij en jouw vertrouwen in mijn professionaliteit onontbeerlijk. We zeggen beiden ‘ja’ om samen op weg te gaan en gaan er dan inspirerende en lerende tijd van maken.
Kenmerken van de aanpak
- In een waardevol gesprek is het spreken een gevolg van het luisteren
- Maatwerk in alle opzichten!
- Integrated coaching:
- Persoonlijke gesprekken
- Telefonische coaching
- E-mail coaching
- Opdrachten
- Wat verder passend is
- Snel starten
- Resultaat en rendement
- Context betrokken
- Bij voorkeur lijnmanager dichtbij en steunend
- Waarderend en liefdevol,
- Confronterend waar nodig
- Praktisch en oplossingsgericht
- Integraal, werk- en privé
- Duurzaam
- Flexibel, afstemmen op wat nodig is
- Inzet partners als dat dienend is
Wat is meestal een passende aanpak?
- Start met een intake-gesprek, we maken contact.
- Jij en ik en de organisatie geloven er in en we maken een contract.
- Samen kijken we welke leervormen bij jou passen.
- 5-10 coachingsgesprekken van 1 tot 1,5 uur
- Desgewenst een driegesprek met jou en je leidinggevende. Dit kan tussentijds of aan het einde ter afronding en overdracht plaatsvinden. .
- Leren en werken dicht bij de praktijk, als het gewenst is, kan ik op de werkplek 'meekijken'.
- Samenwerking met voor jou belangrijke personen, intern en extern, is voor mij vanzelfsprekend indien dit jou dient.